15 mars 2009

En lång paus har det varit. En lång period av sorg, som fortfarande pågår om än inte så akut som i början. Jag orkar inte skriva om pappas död. Det har varit tungt och svårt.
Men nu är vi igång igen. Långsamt, långsamt.
Albumreleasen skjuter vi på till hösten. Närmast väntar singelsläpp nr 2. "Våren" ska färdigställas och släppas till radio i slutet på månaden. Gunnar turnerar med Rikard Wolff fram till i mitten på april, och därefter tar vi upp arbetet med albumet igen.
Igår spelade jag inför publik för första gången på fem månader. Visans Dag firades i Stockholm med konsert i Salemkyrkan. Massor av folk i publiken, och sex artister på scenen - jag, Maria Lindström, Monica Söderberg, Calle Carlsson, Ivan Dittmer och Tobbe Ljunglöf. Jag testade några av de nya låtarna och det kändes bra. Och jag fick känna glädjen i att sjunga. Det räcker långt.

Inga kommentarer: