1 oktober 2008

Nu har jag mailat Gunnar och skickat över länkar till Livs inspelning av Snöänglar - Snøenglar på norsk - och den svenska texten. Det blir en julsingel av den - kanske den kommer med på plattan också...
Av låtarna på demon är jag kanske lite tveksam till Våren och Ett fjärran land, som det ser ut nu. Även om jag tycker jättemycket om dem som låtar så vet jag inte hur de gör sig tillsammans med övriga.
Jag är förtjust i idén om ett sound som blandar Tom Waits med franskt sentiment och svenskt vemod – hur nu det ska gå till. Men jag tror Gunnar förstår hur jag menar.

De här låtarna är jag hyfsat säker på:
Häxan
Skål för mig själv
Vinternatt
Morgon (Älskade kom)
Vem som helst
Dansa med mig
På lina
Igen


Sen är det då:
Våren
Snöänglar
Lögnaren
Vem jag är
Ett fjärran land

Samt ett gäng nästan klara låtar...vi får se hur det blir.
Ska kontakta Rickard på Westin Promotion. Pratade ju med Anders i början av sommaren om mitt nya skivprojekt. Vill gärna jobba med dem igen, för det blev så bra sist.

Inga kommentarer: