30 september 2008

Har inte haft tid att skriva på ett tag eftersom det varit fullt upp med annat - framför allt Festen. Å, den kvällen kommer jag att leva på länge, länge... Så mycket glädje, kärlek och värme - med sån familj och såna vänner känner jag mig som en av världens rikaste människor.

Blev i alla fall klar med min STIM-stipendieansökan i god tid (tidigare har jag alltid varit ute i sista minuten, det här är nytt!) och i morse gick jag iväg för att lämna in den. Promenerade hela vägen hemifrån till STIM-huset. Det var en underbar morgon, en riktigt klar och krispig höstdag med blå himmel och sol. Jag har alltid älskat hösten, och den här dagen kändes det verkligen som om den älskade mig tillbaka. Träden skiftade från olika gröna toner till gult, guld, orange och djuprött. Det var så vackert!

Under promenaden föll saker på plats och blev tydliga. Så här blir det: Snöänglar, Livs fina låt som jag skrivit svensk text till, gör jag som julsingel. Sen släpper jag plattan i mars nästa år.

Ska maila Gunnar nu.

Inga kommentarer: