10 oktober 2008

Nu har jag och Per haft ett första rep. Vi drog igenom På lina, Snöänglar och Tid och spelade in på MD.

På lina fick ny tonart – G#m – och vi behöll den som den är skriven dvs vi tog inte bort refrängen i mitten som Gunnar och jag pratade om. Det kommer att bli bra med orgel på den.

Snöänglar kommer att bli så fin! Vi hittade ett mkt enkelt stuk, och sammantaget blir det som jag hade tänkt mig, en enkel “storstadsversion” av låten där man betonar berättelsen samtidigt som man får den lite “helig”. Fler instrument ska på så klart, gärna cello och bas – kanske kontra?

Tid blev en Beatles-ballad i vår tappning, Per la till några ackord som färgningar och jag tycker det låter jättefint. Få se vad Gunnar säger. Det finns def. plats för stråkar här!

Jag hade med mig min gamla mapp och slängde bara ner de nya texterna i den. När jag stod och bläddrade igenom den medan jag väntade så hittade jag en låt jag helt glömt bort, en som vi gjorde en enda gång live på Mosebacke för typ sex år sedan. Och den är inte dum... Tror att jag ska spela upp den för Gunnar på torsdag.

Inga kommentarer: