24 november 2008

Måste göra en ny version av labeln till Snöänglar och maila till Henrik så att han får kolla färgerna en gång till. Det blir till att sitta uppe sent i kväll...

Den svarta låten ligger kvar i huvudet, men den har fått konkurrens av en ny som tränger sig på och vill fram. Jag har anteckningar på lösa papper som jag fiskat fram på bussen, på tunnelbanan och på jobbet när den har velat bli nerskriven. Inte klar än, men jag får sätta mig och pussla ihop de där lapparna snart.

Frågan är bara hur jag ska hinna jobba när det kommer låtar och vill fram hela tiden. På ena jobbet håller jag nu på med att läsa in en avhandling om rocktexter. Intressant, men det är ingen lek:

"Inledningsvis hävdar jag att om rocklåtar förstås som psykoanalytiska konstruktioner, medger det en dynamisk uppfattning av förförelse, vilken i textuella termer kan översättas som en lyssnares accepterande av erbjudna subjektspositioner.
/.../
Sha da da da, sha da da da da
Sha da da da, sha da da da da
Sha da da da, sha da da da da
Sha da da da, sha da da da da
Yip, yip, yip, yip, yip, yip, yip, yip
Mum mum mum mum mum mum
Get a job"


Som sagt, ingen lek. Men rätt kul ändå.

Det kommer att dröja innan Jonas får en cd med låtar att eventuellt inspireras av. Jag har frågat honom om han vill ha texterna i alla fall, men han säger att det inte behövs.

Jag undrar om vi borde ta bilder medan snön ligger kvar - jag har läst att den ska försvinna framåt torsdag...

Inga kommentarer: