22 maj 2008

Ooo, det går framåt med små små steg. Min masterplan om släpp i höst ser ut att spricka. Det lutar snarare åt inspelning i höst, med släpp våren 2009. Fortfarande har vi inte kunnat välja ut de låtar som ska vara med, eller välja bort de låtar som inte ska vara med. I-landsproblem kallas det visst. Men just hemkommen från studion skönjer jag en ljusning. Det är på gång, så mycket är klart.
Jag behöver skriva en extra vers till Ett fjärran land. Och ändra lite i texten till Dansa med mig. Och så skriva klart Våga falla, och gärna text till en melodi som jag tycker mycket om (började med en idé tillsammans med Lolita, men kom inte vidare). Och till sist intala mig att jag kommer att klara det jättebra.
Jag har tonsatt en Hjalmar Gullberg-dikt som Gunnar fick lyssna på som han tyckte var bra. Den kanske kan vara med på plattan? Hur kollar man om man får det?

Vi ska ses igen i början på juni, innan jag åker på semester.

Inga kommentarer: