19 september 2008

Funderar på att skrota årstidstemat. Tycker att låturvalet baserat på den idén inte känns rätt alls. Det är helt enkelt inte den plattan jag vill göra.
Har rensat ut en massa låtar. Bl.a. Idyll. Gunnar får som han vill... Och Luffarlåt ryker också.

Nu kan jag lyfta tillbaka de låtar jag plockade bort för att de inte passade in i temat - På lina, och Lögnaren, och Vem som helst t.ex. Och det passar mig helt enkelt bättre.

Stötte ihop med Camilla Ringquist för ett tag sedan. Hon är verkligen beundransvärd - nu släpper hon sin tredje platta på eget bolag och hon har hyrt Södra Teatern för releasekonserten (och då passar de på att spela in för en kommande live-platta. Hon har verkligen jobbat hårt för att få ut sin musik, och lyckats också. Bl.a. åkte hon ner till MIDEM på eget bevåg för ett par år sedan (i sällskap med Export Music Sweden), och hon har även varit på andra musikmässor ute i Europa. Skapat kontakter och lyckats få till licensavtal i ett flertal länder, och hamnat på samlingsplattor. Och nu ska hennes två första skivor ges ut av ett koreanskt bolag. Bra jobbat. Man blir inspirerad! Men hon såg rätt trött ut... Tror tyvärr inte att jag kan gå på hennes release den 24:e, det är för nära inpå min fest.

Inga kommentarer: