14 april 2008

OK. Det blir eget material. Gunnar tyckte att det fanns tillräckligt med låtar bland mina egna, så jag väntar med mitt "cover-projekt" tills det blir dags för platta nr 3.
Vi har bestämt att jag ska göra ett urval av egna låtar och sen ska vi spela in skisser till att börja med, för att sedan göra ett andra urval. Nu ska jag jaga rätt på Mats för att höra när han är ledig.
Önskar att jag kunde skriva klart Våga falla, jag tycker så mycket om melodin och textidén. Men det är tvärstopp. Vad behövs? Tillit, kanske. Josefina säger att hon har total tillit till processen, att hon litar på att det kommer när hon sätter sig ner för att skriva. Och hon är den mest produktiva låtskrivaren jag känner, och hennes låtar är fantastiska, så det kanske stämmer - det gäller att ha tillit. Och Fanny säger att det bara är att plocka låtarna, de finns redan, det gäller bara att lyssna.
Hmm. Uppenbarligen lyssnar jag inte tillräckligt noga, eller så har jag fel kanal inställd. Kanske behöver jag rensa upp i bruset...

Inga kommentarer: