15 november 2007

Hemma från Finland och "releasen" av plattan. Fast det känns ju som om den släpptes där redan i februari när Maria-som-väntar tog sig in på listan. Men roligt var det hur som helst. Maria var med - hennes platta släpptes också i den här vevan - och vi bodde på Hotel Presidentti. Från vårt rum på 8:e våningen kunde vi titta ner på Sibeliusakademin och till och med läsa skylten där det stod att Carita Holmström skulle ha konsert samma kväll. Och Carita är en gammal kompis till Maria. Sammanträffande, eller...? Vi gick dit - vilken konsert! Helt fantastiskt! Så mycket mer som det var så oväntat och oplanerat, jag hade verkligen inga förväntningar alls. Så jag var helt överväldigad. Vi följde med ut efteråt, vi var ett litet gäng som gick till en restaurang i närheten för en bit mat och ett glas. Mycket bra kväll!
Tidigare på dagen hade vi träffat Tomas Ek från YLE Radio Vega och ätit lunch tillsammans med honom och hans fru Bettina som också är på YLE - hon leder Finlands populäraste talkshow - och bland annat pratat om radioinspelningen vi skulle göra nästa dag. Väldigt trevligt var det. Och på eftermiddagen hade vi träff med älsklingen Thomas Lundin.
I radio nästa dag fick jag bland annat frågan om nästa platta - hur och när? Och jag svarade väl att jag hade börjat planera för inspelningen. Vilket i och för sig är sant, för det har jag ju...i tankarna i alla fall. Men jag kan inte säga att jag har bestämt mig för varken hur eller när. Just nu kan jag inte bestämma mig för om jag ska göra en platta med egna låtar eller om det ska bli en Lars Forssell-platta. Å en sidan älskar jag hans texter, och den franska musiken. Å andra sidan vill jag ju göra eget... Ja ja. Typ lyxproblem. Det lär klarna framöver.
Vi hann med att träffa Wesley en stund på eftermiddagen efter att vi varit på YLE, och han körde oss till hamnen sen. På båten hem sjöng vi karaoke: The winner takes it all.

Inga kommentarer: