26 november 2008

06:30
Kollar mailen för att se om Gunnar meddelat nåt om mixen. Det har han (01.32), den är klar!

09:15
Hämtar mastern hemma hos Gunnar efter att ha varit och fått akupunktur för min onda axel. Hans två barn (5 och 3 år) ligger på golvet och leker hajar. Lämnar Sibirien fvb till jobbet i Sundbyberg. Missar bussen precis. Det snöar.

09:57
På jobbet. Läser in "Reinfeldt - ensamvargen".

10:20
Gunnar ringer. Han har lyssnat en gång till och säger att det är några saker han vill ändra på. Han ber mig komma förbi i eftermiddag för att vara med. Vi gör upp om tid och jag jobbar vidare med Reinfeldt.

12:15
Henrik på DinCD ringer och ber mig komma och kolla trycket under dagen. Om jag lämnar in mastern i morgon bitti ska singlarna hinna bli klara till på fredag.
Jag jobbar på med Reinfeldt och blir klar. Hinner rätta en bok också.

15:22
Kommer till DinCD på Styrmansgatan och får se trycket. Det är lite för ljust. Henrik prövar en mörkare variant som blir bra. Får koden så jag kan slänga in ett kuvert med mastern i morgon bitti.

15:36
Tittar på klockan och inser att det blir svårt att hinna till Gunnar till kl 16 som vi kom överens om. Skyndar mig genom snöslasket upp till Karlavägen.

15:42
Missar bussen precis. Går upp till hållplatsen på Valhallavägen.

15:50
Missar bussen precis.

15:55
Inser att jag blir sen. Skickar sms till Gunnar och i samma stund glider nästa buss in till hållplatsen.

16:15
Kommer till studion med andan i halsen. Sen jobbar vi intensivt i en dryg timme. Jag får med mig mastern plus en lyssningskopia.

17:32
Jag skyndar mig iväg. Måste hinna hem till dottern innan det är dags för SKAPs medlemskväll. Tar 53:an från Odengatan.

18:08
Hemma. Dottern pratar sextonåringska med kompis i telefon och har inte tid med mig. Jag mailar Snöänglar till Liv, och till Bosse, Mats och Per. Är jättehungrig. Äter ett äpple.

18:26
Dottern avslutar samtalet med kompisen. Vi pratar en stund medan jag gör mig i ordning.

18:50
Går till tunnelbanan.

19:05
SKAPs medlemskväll på Stacken. Mousserande vin. Tal och mat och underhållning. Träffar bl.a. Maria, Pierre, Carin och Basse. Mkt trevligt.

22:34
Hemma igen. Dottern tittar på film men avbryter en stund när jag kommer. Vi pratar om dagen och om inköp av adventsstjärna i helgen och ommöblering av vardagsrummet.

23:23
Avslutar detta blogginlägg.
Godnatt.

Inga kommentarer: