15 november 2008

Konserten gick bra! Vi fick sälja lite skivor till och med. Jättekul!

Kul var det också att testa mina nyaste låtar inför publik. Fick fin respons på En öppen dörr och Snöänglar. Jag gjorde Tid också men den var det ingen som sa något om...hmm...betyder det att de inte tyckte om den, eller kommenterades de andra låtarna bara för att de råkade ligga innan paus? Det kommer jag aldrig att få veta.

Vi körde två finstämda set – som Maria sa: en “snäll” konsert – som oväntat avslutades med att det först blev ett fasligt stök bakom oss och sen plötsligt så hördes ljudet av rinnande vatten...det visade sig att det skulle bli vuxendop på kvällen, och nu hade de börjat fylla bassängen (som alltså är belägen precis bakom altaret och scenen, men ändå fullt synlig i lokalen). Alla i publiken fick väldigt bråttom till toaletterna när sista tonen klingat ut.
Det har sina sidor att spela i en baptistkyrka.

Jag träffade Jonas en stund efteråt, vi hängde i baren på Roxy och pratade bildidéer till albumet. Jag tänker svartvitt, storstad. utomhus-/inomhusmiljöer, massor av folk och ensamhet. Kort sagt en total kontrast till bilderna på första plattan som ju är varma, öppna, glada med massor av färg (och tagna i studio). Men är öppen för alla idéer, så länge som jag inte behöver klä av mig naken så... Jonas kom med jättebra förslag och han ska maila över några exempelbilder i morgon.

Han tyckte att jag skulle lägga upp en blogg som en dagbok från inspelningen. Bra idé. Eftersom vi redan har börjat, och det dessutom har hänt en del innan dess i form av tankar och diskussioner så får jag nog konsultera min vanliga dagbok för att få med lite av det också. Det kanske är roligt om så mycket som möjligt av processen går att följa, inte bara det faktiska typ "idag spelade vi in den här låten, i morgon ska vi spela in den där låten"...

Maria och jag åt middag här hemma sen. Till efterrätt blev det franska schlagers.

1 kommentar:

Anonym sa...

mycket intiresno, tack